Marketingový slovník
A
AIDA model (marketing)
AIDA je zkratka složená z prvních písmen anglických slov Attention, Interest, Desire, Action. Je to marketingový pojem, model postupného působení propagace.
Akvizice
Akvizice je proces, na jehož konci je dosažení zákazníka. Je to naprosto cokoli, co může nějakým způsobem vést k tomu, že mezi mnou a zákazníkem vznikne vazba prodávající – kupující.
C
CLV
CLV je zkratka pro Customer Lifetime Value, česky celoživotní hodnota zákazníka, hodnota zákazníka v čase nebo také hodnota vztahu se zákazníkem.
CPA
CPA je zkratka pro Cost per Action, česky řečeno cena za akci nebo cena za konverzi.
CPC
CPC je zkratka pro Cost per Click, česky řečeno cena za proklik.
CPE
CPE je zkratka pro Cost per Engagement, česky řečeno cena za interakci, cena za angažování či cena za zapojení uživatelů.
CPM
CPM je zkratka pro Cost per Mille, česky cena za tisíc zobrazení.
CPT
CPT je zkratka pro Cost per Thousand, česky cena za tisíc zobrazení.
CPV
CPV je zkratka pro Cost per Viewer, česky řečeno cena za diváka.
CTA
CTA je zkratka pro Call to Action, česky řečeno výzva k akci.
CTR
CTR je poměr počtu kliknutí na reklamu a počtu zobrazení dané reklamy, tzv. míra prokliku.
D
K
L
M
P
PNO
PNO je vzorec, který nám ukáže, jak moc je reklama efektivní ve smyslu vynaložených finančních prostředků.
Případová studie (marketing)
Někdy se rovněž můžete setkat s anglickým názvem „case study“, nebo hovorově „kejska“. Jde o popis toho, co jste již vytvořili pro vaše stávající zákazníky.