Copywriting, který prodává. 5 praktických rad, jak na to | KREJTA

Potřebujete získat
nové zákazníky?
Pomůžeme vám s
copywritingem

copywriting

Kvalitně napsané texty můžou rozhodnout o tom, zda zákazník upřednostní vás před konkurencí. Na to, abyste návštěvníka zaujali, máte jen 5 sekund. Proto mu potřebujeme dát přesně to, co hledá a ve formě, která ho zaujme, čímž mu usnadníme celý proces nákupu.

Konzultace zdarma

Na internetu čteme jinak než z knížky,
proto se tomu musíme přizpůsobit.

Zamysleli jste se někdy nad tím, jak procházíte stránky, když hledáte konkrétní informace? Ve většině případů procházíme stránku po stránce a jen skenujeme očima informace, které se vážou k danému tématu. Pokud najdeme vodítko, začneme číst i další text. Pokud se tomu tak nestane, odcházíme pryč.

Správně napsaný text dokáže z návštěvníka udělat zákazníka. Abychom toho docílili, je nutné navrhnout text co nejsrozumitelnější pro návštěvníky se správně zvolenými vodítky. Proto nejdůležitějším aspektem pro psaní textů na web a reklamních textů je v první řadě vědět, pro koho píšeme.

Proč by měl
návštěvník
trávit čas právě u vás?

copywriting, čas

Čas je nejvzácnější komodita, které má každý z nás jen omezené množství. Je nutné, abychom obsah ušili na míru cílové skupině. Dejte lidem to, co chtějí a oni vás za to odmění, proto je potřeba obsah přizpůsobit zájmům a potřebám vašich zákazníků. Například když váš produkt chrání proti krádeži, pište o tom, jak se před ní ochránit, jaké způsoby zloději využívají nebo jak jim předejít.

Konzultace zdarma

Ví také vyhledávač,
o čem píšete?

copywriting, seo

Napsat text tak, aby byl srozumitelný pro vyhledávače, se nazývá SEO copywriting. Pokud chceme, aby vás zákazníci našli na Googlu, Seznamu, Bingu nebo jiných vyhledávačích, musíme v textu použít klíčová slova, která cílová skupina vyhledává. Především však musíme dbát na přínos pro čtenáře a až pak na optimalizaci pro vyhledávače.

Která klíčová
slovíčka vaši
zákazníci hledají?

copywriting, seo, klíčová slova

Vědět, kdo jsou vaši zákazníci a co hledají, je základ. Analýza klíčových slov vám poskytne odrazový můstek pro tvorbu kvalitní obsahové strategie. Stalo se vám někdy, že jste klikli na reklamu, která vás zaujala, ale obsah nesplnil vaše očekávání? Dejte lidem to, co chtějí. Dobře zacílený text zvyšuje prodeje.

Konzultace zdarma

Vedete zákazníky
směrem k cíli?

copywriting, cílení

Vést zákazníky k cíli je jednou z nejdůležitějších částí. Spisovatel také neprozradí to, kdo je vrahem, v první kapitole své knihy a svůj děj nám sděluje postupně. To samé platí i u prodejních textů. Například u výrobků začněte nejprve s problémem, který řeší, a až pak ukažte, jak jej vyřešit. V obchodní terminologii to nazýváme find a need and fill the need.

^