Co je PNO? | KREJTA reklamní agentura
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Slovník > PNO

PNO

Jakže? Vysvětlete mi co je PNO.

PNO je vzorec, to pro začátek. Vzorec, který nám ukáže, jak moc je reklama efektivní ve smyslu vynaložených finančních prostředků.

Vzorec pro výpočet PNO:

náklady

tržby

* 100 = PNO

Pro zjednodušení:

Máte produkt v e-shopu za 8.000, do reklamy a její správy investujete 1.000. 

PNO je tedy 12,5 %.

K čemu je to dobrý vzorec PNO?

V praxi nám PNO ukáže, jak moc je pro nás drahá reklama. Asi každého napadá že čím nižší PNO, tím levnější, a to je to, čeho chceme docílit.

Ne vždy tomu ale tak musí být. Můžete ve svém e-shopu prodávat produkty, které lidi kupují pravidelně, tady se vám vynaložená investice vrátí až po čase, při opakovaných nákupech.

Proč bych to měl/a potřebovat?

Delší sledování Vašeho PNO Vám může v mnohém napovědět. Pokud je Vaše PNO větší než 100 %, jste v mínusu.

V mínusu jste i tehdy, pokud PNO přesahuje procento Vaší marže, ovšem v takovémto případě může jít o nějaký dlouhodobý plán, nebo PNO může později klesat.

Chápu a jak teda na to?

V první řadě nejdříve promyslete, co všechno budete počítat mezi náklady na reklamu, respektive, zdali sem budete počítat i náklady na správu kampaní.

PNO se Vám automaticky ukazuje v Skliku. Bohužel v Google Ads a Google Analytics se tato metrika v základu nenachází, ale můžete ji dodat přidáním sloupce, který si sami vytvoříte.

Je vždy dobré vyhodnocovat kampaně ve stejných metrikách, tedy pokud pracujete s Sklikem i aplikacemi od Googlu, je dobré toto měření sjednotit.

^