Marketingový slovník
A
AIDA model (marketing)
AIDA je zkratka složená z prvních písmen anglických slov Attention, Interest, Desire, Action. Je to marketingový pojem, model postupného působení propagace.
Akvizice
Akvizice je proces, na jehož konci je dosažení zákazníka. Je to naprosto cokoli, co může nějakým způsobem vést k tomu, že mezi mnou a zákazníkem vznikne vazba prodávající – kupující.
B
Bidding
Cože? Vysvětlete mi, co je to bidding? Bidding je forma PPC reklamy využívaná e-shopy na srovnávačích zboží. Bidování, jak se...
Branding
Branding je klíčový pro budování úspěšné značky. Nejde jen o vizuální prvky, jako jsou logo nebo barvy, ale o celkový...
C
CLV
CLV je zkratka pro Customer Lifetime Value, česky celoživotní hodnota zákazníka, hodnota zákazníka v čase nebo také hodnota vztahu se zákazníkem.
Copywriter
Jakže? Co dělá copywriter? Nenechte se zmást, copywriter rozhodně nekopíruje. Naopak tvoří spoustu vlastních textů, typicky reklamních nebo marketingových. Kromě...
CPA
CPA je zkratka pro Cost per Action, česky řečeno cena za akci nebo cena za konverzi.
CPC
CPC je zkratka pro Cost per Click, česky řečeno cena za proklik.
CPE
CPE je zkratka pro Cost per Engagement, česky řečeno cena za interakci, cena za angažování či cena za zapojení uživatelů.
CPM
CPM je zkratka pro Cost per Mille, česky cena za tisíc zobrazení.
CPT
CPT je zkratka pro Cost per Thousand, česky cena za tisíc zobrazení.
CPV
CPV je zkratka pro Cost per Viewer, česky řečeno cena za diváka.
CTA
CTA je zkratka pro Call to Action, česky řečeno výzva k akci.
CTR
CTR je poměr počtu kliknutí na reklamu a počtu zobrazení dané reklamy, tzv. míra prokliku.
D
Digitální marketing
Digitální marketing je v oblasti marketingu poměrně mladý pojem. Dá se na něj pohlížet mnoha způsoby.
Direct marketing
Direct marketing, co to vlastně je? Přímý marketing, one to one marketing či marketing na míru. Říká vám to něco?...
G
I
K
Konverzní poměr
Konverzní poměr, někdy označovaný též jako míra konverze, je poměr mezi těmi, kdo provedli požadovanou akci a všemi návštěvníky.
KPI
Jakže? Co je KPI? KPI je zkratka pro Key Performance Indicator, zkrátka klíčové ukazatele výkonnosti. Jde o konkrétní měřítka, která...
L
M
Marketingová kampaň
Jakže? Co je marketingová kampaň? Marketingová kampaň je balík aktivit, jejichž cílem je zviditelnit váš produkt, službu nebo značku. Je...
Marketingová strategie
Marketingová strategie je dlouhodobý plán, který vede k získávání nových klientů a udržení a prohloubení loajálnosti u stávajících zákazníků.
Marketingový mix
Jakže? Co je to marketingový mix? Marketingový mix je soubor nástrojů, které podnik nebo marketingová agentura používá k propagaci a...
Marketplace
Vysvětlete mi, co je to marketplace? Marketplace (neboli online tržiště) je online portál plný zboží všeho druhu, které nabízejí různí...
O
P
PNO
PNO je vzorec, který nám ukáže, jak moc je reklama efektivní ve smyslu vynaložených finančních prostředků.
PPC audit
PPC audit – k čemu slouží a proč ho potřebuji? Audit PPC kampaní je jedním z nástrojů optimalizace online reklamy. Umožňuje...
PPC reklama
Jakže? Vysvětlete mi prosím, co je PPC reklama? Díky PPC reklamě budete ve správnou chvíli na správném místě – přesně...
Případová studie (marketing)
Někdy se rovněž můžete setkat s anglickým názvem „case study“, nebo hovorově „kejska“. Jde o popis toho, co jste již vytvořili pro vaše stávající zákazníky.
Příprava tiskových zpráv, o které se novináři poperou? Víme, jak na to
Chcete napsat tiskovou zprávu, která vás vyšvihne na mediální výsluní? Lámete si hlavu s tím, jak zvýšit reputaci vaší firmy v očích...
R
ROAS
ROAS je zkratka pro Return on Ad Spend (návratnost prostředků vložených do reklamy). Čtěte více pro ROAS výpočet, rady, jak jej zvýšit, ROAS vs. ROI a jiné.
ROI
Jakže? Co je to ROI? ROI je zkratka z anglického Return on Investment, vrátíme-li se do češtiny, můžeme to přeložit...
S
Srovnávač zboží
Vysvětlete mi, co je to srovnávač zboží? Srovnávač zboží shromažďuje a porovnává nabídku produktů různých e-shopů. Zákazník si pak mezi...
STDC Marketing Framework (See Think Do Care) v praxi
STDC Framework označuje 4 nákupní fáze zákazníka – See Think Do Care. V praxi se využívá k plánování marketingové strategie. Čtěte více pro příklad.