Případová studie:
Zvýšení tržeb e-shopu Scubashop o 42 % za půl roku díky cílené reklamě

“Dáme na vás” je projekt města Brna, který se realizuje každoročně již od roku 2017. My měli tu čest být v roce 2020 tohoto projektu součástí. Podívejte se, jak se nám to povedlo!
Základem každé úspěšné propagace je tvorba kvalitního obsahu. Pro projekt „Dáme na vás“ bylo potřeba nafotit a udělat prezentační video projektu pro 65 respondentů. Tento materiál se pak použil do kampaní, které seznamovaly občany Brna s projekty, které postoupily do velkého finále.
Klíčovým faktorem pro úspěch projektu byla realizace více než 60 videí navrhovatelů projektů z Brna. Každého navrhovatele bylo nutné zachytit v prostředí, kde byl projekt plánovaný, a proto koordinace produkčního týmu s navrhovateli byla občas oříšek. Ale i tuto situaci se nám podařilo elegantně vyřešit. Podívejte se na několik výsledků naší práce v terénu.
Klíčovou úlohu v projektu “Dáme na vás” sehrály Facebookové kampaně. Díky podrobné segmentaci publika jsme z Facebooku a Instagramu přinesli více jako 5 000 hlasů. Prioritou pro nás bylo doručit obyvatelům Brna relevantní obsah a vzbudit v nich zájem o participativní rozpočet. Jak jsme to dokázali?
Jednoduše. Cyklistům přece záleží na tom, aby měli kde bezpečně jezdit. Rodičům záleží na tom, aby se jejich děti měly kde vybláznit. A například takovým obyvatelům Líšně záleží na tom, aby mohli zvelebit svou městskou část. Ano. Vytvořili jsme kampaně každému obyvateli Brna na míru. Díky nim si každý mezi projekty našel to, na čem mu záleželo a co podpořil svým hlasem.
Dosah kampaní se nám podařilo rozšířit pomocí dobře zpracovaného informativního videa. Rychlé a poutavé video se blýsklo nejen vysokým dosahem, ale také vysokou mírou zhlédnutí a množstvím konverzí.
Samozřejmě, že remarketing musí tvořit základ každé úspěšné kampaně. Bez něj bychom se daleko nedostali a o množství hlasů bychom přišli. Avšak, ze začátku jsme byli vůči němu skeptičtí. Bylo nám jasné, že Brno je plné studentů a cizinců a na webové stránky mohlo přijít množství lidí, kteří se hlasování nemohli zúčastnit. Naše původní očekávání se však nenaplnilo a remarketing i navzdory trošku vyšší ceny za akci přispěl k výsledkům skoro tisícem hlasů.
Tak rozsáhlá kampaň jakou projekt “Dáme na vás” představoval, si vyžadovala častou pozornost a rychlé reakce na změny. Kampaně a reklamní sady jsme vyhodnocovali a optimalizovali prakticky každý den. Rozpočty byly zapotřebí přesouvat ze sady do sady a z kampaně do kampaně, abychom dosahovali co nejlepšího výsledku. Do karet nám nehrál ani Black Friday. Na konci listopadu nám kvůli němu prudce narostla cena za akci a všechny výsledky nám výrazně zdražily. I navzdory tomu se nám podařilo z toho vymačkat maximum a sociální sítě zvládly svoji úlohu na výbornou.
Ukončení projektu neznamenal konec i pro nás. Následovalo totiž focení a následné upravování fotek koho jiného než vítězů letošního ročníku! Čekala je lehká vizážistická úprava, a pak už následovalo focení před bílým plátnem. Celá procedura probíhala v přátelském duchu a při odchodu dostal každý z vítězů dárkový balíček od města Brna.
V roce 2020 se nám do hlasování povedlo zapojit rekordní počet Brňanů, čímž se 4. ročník stal tím nejúspěšnějším za celou dobu své existence!
V počtu hlasujících jsme překonali poslední ročník o 56 %! Tento rok se do hlasování zapojilo 20 676 Brňanů, což je o 6 189 hlasů více než v doposud nejúspěšnějším ročníku. A to už je co říct. Co říkáte? 🙂
S KREJTA Solutions, s.r.o. jsme v roce 2020 spolupracovali na projektu participativního rozpočtu „Dáme na Vás“ a byli jsme s nimi velice spokojení. I přes to, že jsme je do projektu zapojili dá se říci za pět minut dvanáct, tak byli schopni se okamžitě adaptovat na podmínky a odvést vysoce kvalitní práci. V projektu měli na starost kompletní video produkci a veškerou online marketingovou propagaci. Povedlo se jim dosáhnout mimořádných výsledků – účast v hlasování byla o více než 50 % vyšší, a navíc se jednalo o rekordní účast v hlasování po celou dobu existence projektu. Po uskutečnění projektu měli na starost i focení výherců. Agenturu rozhodně doporučujeme!