Spárovanost na Heurece - Jak zvýšit počet konverzí | KREJTA

Blog > PPC

Není spárováno jako spárováno – Jak zvýšit počet konverzí na Heureka.cz aneb vysvětlení problémů bez zbytečných řečí.

Jste majitelem e-shopu, reklamní agenturou nebo freelancerem a rádi byste navýšili příjmy na zbožových srovnávačích Heureka?

Většinu svých produktů máte spárovaných, avšak tržby stále nerostou?

 

Důvodem poté nejspíše bude kvalita spárovanosti vašich produktů. Chcete vědět, co za tím stojí? Čtěte dále :).

Dozvíte se totiž například, co je to duplicitní karta, jak vzniká nebo jak si ověřit kvalitu spárovanosti vašich produktů.

Možná jste již přečetli mnoho článků o spárovanosti, jako například tenhle nebo tenhle, my jsme se však daný problém rozhodli rozebrat více do hloubky.

Co to vlastně spárovanost na Heurece je?

Spárování produktů na Heurece je proces, kdy je váš produkt přiřazen k tzv. produktové kartě. Produktová karta je místem, kde dochází ke srovnání všech e-shopů, které nabízejí daný produkt. V případě, že tato karta neexistuje, můžete na vlastní žádost požádat Heureku o její založení. Spárování produktu k produktové kartě funguje na základě shody dvou elementů, productname a categorytext. Pokud se vaše informace shodují s informacemi na produktové kartě, váš produkt bude spárován během 5 dnů.

Informace o přiřazení vašich produktů ke kartám naleznete jednoduše v systému Heureka pod možností – přehled spárovanosti.

 

Spárovanost produktů na Heurece

Vysoký počet spárovaných produktů je pouze polovinou úspěchu pro optimalizaci feedu na zbožovém srovnávači Heureka.

/primární karta vs. /duplicitní karta

Dalším cílem při optimalizaci vašeho feedu je kvalita spárování vašich produktů. Myslí se tím umístění vašeho e-shopu na primární, tedy hlavní, produktové kartě. Zákazníci totiž přichází na zbožové srovnávače z důvodu možnosti rychlého srovnání cen jednotlivých e-shopů. Vaši nabídku v případě nekvalitního spárování nejspíš ani nenajdou. Výhoda a hlavní poslání zbožových srovnávačů přichází tedy vniveč. To je škoda, což?

 

Co když se tak ve vašem XML feedu nachází produkty s částečně či minimálně odlišnými informacemi oproti produktové kartě? Potom Vám bude nejspíše vytvořena duplicitní karta. Tu si však samozřejmě, jak jistě tušíte, nikdo nepřeje.

Co to pro vás znamená? Jednoduše řečeno, myslíte si, že jste na Heurece, ale vlastně nejste. Heureka jakožto zbožový srovnávač se snaží na jednom místě srovnat nabídky všech registrovaných e-shopů. V případě vytvoření duplicitní produktové karty pro váš produkt se ale srovnáváte pouze sami se sebou, popřípadě s dalšími 1-2 obchody, které měly podobné “štěstí” jako vy. Přesně tak jak vidíte na obrázku.

 

Duplicitní karta - Spárovanost produktů na Heurece

Dvě produktové karty, kdy na první (primární) se nachází téměř všechny e-shopy, na duplicitní kartě dochází k srovnání jenom dvou e-shopů.

 

Dalším cílem při optimalizaci vašeho feedu je kvalita spárování vašich produktů. Myslí se tím umístění vašeho e-shopu na primární, tedy hlavní, produktové kartě. Zákazníci totiž přichází na zbožové srovnávače z důvodu možnosti rychlého srovnání cen jednotlivých e-shopů. Vaši nabídku v případě nekvalitního spárování nejspíš ani nenajdou. Výhoda a hlavní poslání zbožových srovnávačů přichází tedy vniveč. To je škoda, což?

Jak málo stačí k duplicitě?

Jak jsme již dříve zmínili, párování produktů funguje na základě shody elementů productname a categorytext. Pokud tedy máte vše správně vyplněno, měl by se váš produkt během 5 dnů spárovat s produktovou kartou. Nicméně stačí opravdu málo a produktová karta vám bude vytvořena, přesně tak, jak je tomu na obrázku, kde je rozdíl pouze v productname mezi eCo a eKo. Pro zvýšení tržeb a kvality spárování je tak třeba si své produkty hlídat a alespoň jednou za čas je zkontrolovat. Investovaný čas se Vám totiž plně vrátí.

 

Duplicitní karta při spárování produktů na Heurece

Rozdíl v udávaných parametrech je minimální a i přesto byla vytvořena duplicitní produktová karta.

Je to šťáva, omáčka nebo co to vlastně je?

Zároveň prozkoumejte kategorie, ve kterých se váš produkt nachází. Zákazníci, kteří přicházejí na zbožový srovnávač již ve většině případů vědí, co hledají. Procházejí si tak kategorii produktů a hledají si ten nejvhodnější. V tom případě by se produkt, který nabízíte, měl nacházet v kategorii, do které patří. Pokud je tomu naopak, potencionální zákazník se k vámi nabízenému produktu nejspíše ani nedostane. A to by byla vážně škoda.

 

Stejný produkt různé kategorie - Spárovanost produktů na Heurece

Zařazení stejného produktu různých kategorií může být občas důvodem, proč se lidé k produktu ani nedostanou.

Jak na ověření kvality spárovanosti vašich produktů?

Ačkoliv kontrola kvality vašeho feedu není prací náročnou, nějaký čas přeci jenom vyžaduje. Pro urychlení a zjednodušení kontroly kvality můžeme využít nástrojů, které jsou lehce dostupné. Může to být například Sortiment report, který vám nabízí Heureka zdarma (musíte mít certifikát Ověřeno Zákazníky), kde si jednoduše dokážete vyfiltrovat produkty, které nabízí menší počet e-shopů a tyto produkty poté ověřit. Další možností je využívání biddovacích automatů, jako je například Bidding Fox.

Zde můžete využít funkce diagnostika nebo pomocí přehledu produktů vyfiltrovat ty, u kterých není možnost spustit bidding.

Pokud tedy máte možnost využít alespoň jednu z výše uvedených možností, doporučujeme, ověřte si kvalitu spárovanosti vašich produktů.

Jaký další dopad má kvalita vašeho feedu na výkon na srovnávačích?

Umístění vašeho e-shopu na duplicitní kartě může mít pro vaši ziskovost na srovnávačích ještě jeden negativní dopad. Tím je ovlivnění biddovací strategie. Pokud tak využíváte například biddovacího automatu Bidding Fox, můžete cílit své produkty na první pozice, čímž zvýšíte šanci na prodej. Avšak, pokud se nacházíte na duplicitní kartě a lidé se na vaši duplicitní kartu ani nedostanou, je pro vás biddování ve své podstatě bezvýznamné. Pro plné využití biddivacích automatů je tak potřeba mít své produkty kvalitně spárované.

 

Duplicitní karta - Spárovanost produktů na Heurece

Přehled stejných produktů, kdy byla každému e-shopu vytvořena duplicitní karta, biddování na dané produkty je tak bezpředmětné.

Co bychom si tedy měli zapamatovat?

Spárovaný produkt není plně spárovaný, pokud se nachází na duplicitní kartě. Pro optimalizaci a zvýšení prodeje bychom vždy měli mít ověřeno jak moc kvalitně jsou produkty spárovány. Kvalitu spárování dokážeme ověřit velice jednoduše a efektivně pomocí Sortiment reportu. Pokud navíc využíváte biddovacího automatu, uvedené zásady pro vás platí dvojnásobně!

 

Pro některé z vás jsou tyto informace zajisté známé, pro některé z vás to však mohou být důležité informace, která povedou k navýšení tržeb na srovnávačích.

Klaďte proto důraz na kvalitu vašeho feedu a spárování, teprve potom můžete čekat dobré výsledky.

Rádi byste optimalizovali svůj feed? Ozvěte se nám a my vám rádi pomůžeme!

Věnuji se primárně správě PPC kampaní a jakožto certifikovaný specialista nástroje Mergado rovněž optimalizaci XML feedů pro internetové e-shopy a biddingu na zbožových srovnávačích. Své volné chvíle trávím především sportem, četbou, studiem cizích jazyků a jakoukoliv formou sebevzdělávání. Co mě vystihuje? Rád dělám věci po svém.
^