ChatGPT – přínosy a rizika umělé inteligence | KREJTA

Blog > SEO

Nahradí umělá inteligence marketingové agentury?

tlačítková novela

Umělá inteligence (AI) si postupně získává celý svět a proniká do čím dál většího množství odvětví. I běžní uživatelé internetu si ji navíc mohou vyzkoušet, díky čemuž jde o populární fenomén. Své o tom ví i chatGPT, který je v současnosti jedním z nejvyužívanějších nástrojů AI. Co je ale ve skutečnosti zač a jaké jsou jeho přínosy a limity?

Milion uživatelů za 5 dní – co je chatGPT vlastně zač?

Zprvu se o něm mluvilo pouze v odborných kruzích, brzy však nabral na popularitě a dnes má stovky milionů uživatelů. A to vše za pouhých pár měsíců, od svého spuštění koncem listopadu loňského roku.

ChatGPT je jazykový model fungující na algoritmu strojového učení. Zní vám to složitě? Nejste sami! Jednoduše řečeno jde o nástroj s umělou inteligencí, který je „trénovaný“ ke konverzaci na základě obrovského množství dat. Díky tomu dokáže reagovat na různé druhy otázek a zadání a přizpůsobovat se vašim požadavkům. A když říkáme různé druhy otázek a zadání, myslíme to vážně.

S čím vám chatGPT pomůže?

Poradí vám s výběrem vánočního dárku, vymyslí pohádku nebo si popovídá o vašem oblíbeném filmu. Ale taky pomůže upravit zdrojový kód, navrhne osnovu blogového článku nebo přeloží text do cizího jazyka. ChatGPT se rychle stal užitečným nástrojem pro mnohá odvětví. Můžete jej zařadit vedle překladače, vyhledávače a dalších nástrojů, které denně používáte a usnadňujete si jimi práci.

I v obsahovém marketingu je jeho přínos značný. Usnadňuje například hledání a výběr klíčových slov, tvorbu meta popisků nebo již zmíněnou tvorbu osnovy pro blogové články či delší texty. Jeho generované odpovědi mohou být skvělou inspirací, pokud zrovna trpíte tvůrčím blokem. Pomůže vám při brainstormingu. To vše však jen do určité míry a s možnými riziky.

Proč (zatím) nemůže nahradit lidskou práci?

Na první pohled se mohou výstupy umělé inteligence zdát prakticky dokonalé. Jsou obsáhlé, poměrně zdařile formulované, odpovídají zadání a pro laika mohou být k nerozeznání od odpovědí, se kterými by přišel člověk. Za zdánlivou bezchybností se ovšem skrývá hned několik ale.

Vyhledávač ho snadno odhalí

Texty generované umělou inteligencí vycházejí ze stejných dat, kvůli čemuž jsou si dost podobné. Využívají i podobné formulace a výrazy. Google je tudíž snadno odhalí nebo označí jako duplicitní obsah – a webovou stránku, která je využívá, penalizuje.

Může vám lhát do očí

AI nezná odpověď na všechno, pouze ji hledá v datech, které má k dispozici. A pokud se splete, vůbec to nedá najevo. Naopak. Může se tedy stát, že se vám v textu nastřádají faktické chyby, aniž byste o nich věděli.

Je náchylný na špatné zadání

Práce s chatGPT vypadá intuitivně, získání přesného výstupu ale může zabrat dost práce. Umělá inteligence je náchylná na zadání, které jí dáte. Špatně popsané zadání může vést k nepochopení a tím i k nevhodnému či nekvalitnímu výstupu.

 

Co si z toho všeho odnést?

ChatGPT je zajímavý a užitečný nástroj, tím spíše pak v rukou někoho, kdo s ním umí dobře pracovat. Veškerou práci za vás ale (zatím) rozhodně neudělá. A bez odborného vedení a kontroly se jen tak neobejde.

Nesnažte se jím proto nahradit odbornou pomoc. Raději kontaktujte někoho, kdo svému oboru dostatečně rozumí.

 

Jako Content Manager v Krejtě dohlížím na celý proces tvorby obsahu na sítě pro klienty, od prvotního nápadu až po zveřejnění. Mimo práci mě baví řada dalších věcí, třeba kreativní obory, jako je móda, interiérový design a zpěv nebo také zahradničení a počítačové hry.

Chcete vybojovat
více objednávek?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^