XML feed
Co je to XML feed?
XML feed je datový soubor s informacemi o všech produktech z e-shopu. Využívá se v PPC reklamě, především na srovnávačích zboží, jako je Heureka.cz nebo Zboží.cz. E-shopům umožňuje přenos dat mezi nimi a daným srovnávačem zbožím.
K čemu je to potřebné?
Správná optimalizace XML feedu zlepšuje inzerci. Jde o základ komunikace mezi e-shopy a srovnávači. Výstup se zobrazuje zákazníkům. Chybně spárovaný XML feed narušuje správné zobrazení či kategorizaci produktů a tím i jejich prodej. Se správně nastaveným XML feedem má zákazník k dispozic všechny potřebné informace o produktu, což ho podporuje v jeho nákupu.
Co by v XML feedu nemělo chybět?
Základem XML feedu jsou značky neboli tagy. Každá značka uvozuje konkrétní informaci o daném produktu. Značky musí dodržovat konkrétní specifikaci, tedy strukturu, kterou umí daný srovnávač zpravovat a využít. Mezi nejdůležitější značky patří:
- Název produktu
- Cena
- Dostupnost
- Obrázek
- Popis
- Kategorie