Analýza klíčových slov je základním kamenem pro každý web nebo e-shop. Zjišťujeme ní, jaká slova a fráze lidé hledají prostřednictvím vyhledávačů, protože pokud na webu nemáte klíčová slova (KW), která lidé hodně vyhledávají, nemohou váš web najít. Tím pádem je větší šance, že najdou vaši konkurenci.
A co jsou vůbec ta klíčová slova?
Klíčová slova jsou vyhledávací dotazy, které majitel webu nebo odborník na SEO použije k optimalizaci webu, aby se umístil na předních místech ve vyhledávačích.
SEO (search engine optimization) neboli optimalizace pro vyhledávače je proces, pro zlepšení vašeho online obsahu tak, aby jej vyhledávač zobrazoval jako nejlepší výsledek pro vyhledávání určitého seo klíčového slova.
V čem mi pomůže analýza klíčových slov?
Poskytne vám potřebná data k úpravě obsahu na webu tak, aby na něj ve výsledcích vyhledávání kliklo co nejvíce lidí, a vy jste tak získali co nejvíce návštěv a tržeb.
Dokáže vám ušetřit čas při tvorbě PPC reklam na Googlu či Skliku.
Zvládne maximalizovat relevantní a konverzní návštěvnost z organického vyhledávání.
Zjistíte, jaký konkrétní obsah vám na webu chybí.
Zlepšíte svá metadata – meta titulky a meta popisky, aby byl váš web více zobrazovaný.
Odhalíte, u kterých slov a frází je konkurence vysoká a kde nízká.
Stále nevíte, o co jde?
Jako příklad si zde uvedeme e-shop, který prodává zahradnické potřeby. Tento e-shop má na své stránce kategorii “ochrana proti ptákům”. Díky správně provedené analýze KW zjistíte, že tuto kategorii lidé vyhledávají i pod frázemi “ochrana proti holubům” nebo “ochrana proti vlaštovkám”. Pokud přidáte tyto kategorie, budete mít mnohem větší šanci, že se na tyto dotazy zobrazíte na předních pozicích ve vyhledávačích. A to je přesně to, o co nám v analýze klíčových slov jde.
Jak vytváříme analýzu klíčových slov?
Seznámíme se s vaším podnikáním a prozkoumáme trh
Zjistíme si v jakém oboru působíte a jaké tam jsou nejhledanější výrazy.
Sesbíráme všechna relevantní klíčová slova
Tato klíčová slova získáme prostřednictvím našich specializovaných nástrojů a potéje očistíme o duplicity.
Zjistíme si hledanost u každého KW
Děláme to z toho důvodu, abychom věděli, která KW pro nás mají větší význampoužít. Pokud zjistíme, že hledanost je nulová, nemá smysl s těmito KW dále pracovat.
Očistíme data
Tím myslíme očištění dat o překlepy, gramatické chyby a chybnou interpunkci.
Přidáme KW prioritu
Prioritu přidáme podle toho, jak jsou KW relevantní pro dané podnikání a jaký mají potenciál být konverzní.
Oprioritizovaná KW zašleme vám
To kvůli tomu, abyste si je zkontrolovali a případně je změnili, jelikož přece jen vidíte do vašeho podnikání více než my a víte, co vám přináší nejvyšší zisk.
Zjistíme důležitá data spojená s vybranými KW
Jako je například pozice na Googlu, Seznamu, Sklik CPC, data z Google Analytics a data z Google Search Console.
Provedeme kategorizaci neboli klasifikační analýzu klíčových slov
Klasifikace slouží k tomu, abychom si jednotlivá klíčová slova zařadili do užších kategorií nebo tématických celků.
Vytvoříme doporučení, jak máte analýzu KW využít
Finální podoba analýzy klíčových slov v sobě nese spoustu cenných informací.
Z tohoto důvodu vám sepíšeme, jak s nimi naložit na vašem webu. V případě zájmu můžeme navrhnout i strukturu webu.
Jaké nástroje pro analýzu používáme:
Lidský mozek
Je to nejdůležitější nástroj, který k této analýze potřebujeme. Bez něho jsou všechny ostatní nástroje zbytečné.
Návrh klíčových slov v Skliku
Tento nástroj je zaměřen pouze na český trh a hledanost na Seznamu.
Vyhledávače Google a Seznam – respektive našeptávače
Tyto našeptávače vám nabídnou rozšiřující vyhledávané výrazy k vámi hledanému KW.
Google Ads
Nástroj, který dokáže vyhledat klíčová slova společně s jejich hledaností, trendy ve vyhledávání a konkurenčností jednotlivých slov.
Google Analytics
Google Analytics je nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o návštěvnících svého webu. Díky této službě je možné sledovat aktuální i historickou návštěvnost, chování uživatelů a jejich vlastnosti, konverze, prodeje a další.
Collabim
Patří mezi naše nejvíce používané nástroje. Zobrazí vám přesnou hledanost klíčových slov, rozšíří vaše KW, ukáže dlouhodobé sledování pozic vašeho klíčového slova a spoustu dalších užitečných dat.
OpenRefine
Nástroj na očištění všech dat a provedení jejich transformace.
Ahrefs
V tomto nástroji se dá jednoduše posvítit na konkurenci – jaká slovíčka lákají jejich zákazníky a také, jaká slova se jim zobrazují ve vyhledávání.
Jak má vypadatsprávná analýza klíčových slov?
Neexistuje žádná přesně definovaná podoba analýzy klíčových slov, ale můžete se setkat s výstupy, které jsou označovány za analýzu klíčových slov, přičemž nedokážou vytěžit její potenciál naplno.
Co by měla taková analýza klíčových slov obsahovat:
Databázi klíčových slov a frází, které jsou hledané uživateli
Hledanost jednotlivých klíčových slov (KW) a trendy hledanosti
Priority KW
Konkurenčnost jednotlivých KW
Kategorizaci slov
Pozice, na kterých se konkrétní web umisťuje ve vyhledávání pro zjištěná KW
Informace, zda na zjištěná KW existuje dopadová stránka (landing page)
Sklik CPC a další data
Datové přehledy jednotlivých kategorií
Grafické vizualizace dat
Doporučení, jak s daty naložit v praxi
Jak dlouhomůže zpracování analýzy klíčových slov trvat?
Zde hodně záleží pro jaký obor analýzu děláme, ale obvyklá doba zpracování trvá cca 3 až 5 týdnů.
Proč si vybrat zrovna nás?
Bohaté zkušenosti v oboru
Tvorbě analýze klíčových slov se věnujeme již řadu let a ovládáme ji do detailu
Díky nám získáte přehled o konkurenci
Analýzu vám zvládneme zpracovat v angličtině, češtině a slovenštině
Výslednou analýzu klíčových slov si s vámi společně projdeme a vysvětlíme nejasnosti