Analýza klíčových slov - KREJTA

Analýza klíčových slov

Co je to analýza klíčových slov?

Analýza klíčových slov je základním kamenem pro každý web nebo e-shop. Zjišťujeme ní, jaká slova a fráze lidé hledají prostřednictvím vyhledávačů, protože pokud na webu nemáte klíčová slova (KW), která lidé hodně vyhledávají, nemohou váš web najít. Tím pádem je větší šance, že najdou vaši konkurenci.

Analýza klíčových slov

A co jsou vůbec ta klíčová slova?

Klíčová slova jsou vyhledávací dotazy, které majitel webu nebo odborník na SEO použije k optimalizaci webu, aby se umístil na předních místech ve vyhledávačích.

Kde všude analýzu klíčových slov využijete?

  • Tvorba architektury webu
  • Tvorba obsahové strategie
  • Tvorba SEO friendly obsahu 
  • Optimalizace pro vyhledávače
  • Tvorba nových vstupních stránek
  • Copywriting, psaní článků
  • Podklad pro správu PPC kampaní

Klíčová slova jako základ pro SEO analýzu

SEO (search engine optimization) neboli optimalizace pro vyhledávače je proces, pro zlepšení vašeho online obsahu tak, aby jej vyhledávač zobrazoval jako nejlepší výsledek pro vyhledávání určitého seo klíčového slova. 

V čem mi pomůže analýza klíčových slov?

Využití analýzy klíčových slov

  • Poskytne vám potřebná data k úpravě obsahu na webu tak, aby na něj ve výsledcích vyhledávání kliklo co nejvíce lidí, a vy jste tak získali co nejvíce návštěv a tržeb.
  • Dokáže vám ušetřit čas při tvorbě PPC reklam na Googlu či Skliku.
  • Zvládne maximalizovat relevantní a konverzní návštěvnost z organického vyhledávání.
  • Zjistíte, jaký konkrétní obsah vám na webu chybí.
  • Zlepšíte svá metadata – meta titulky a meta popisky, aby byl váš web více zobrazovaný.
  • Odhalíte, u kterých slov a frází je konkurence vysoká a kde nízká.

Stále nevíte, o co jde?

Jako příklad si zde uvedeme e-shop, který prodává zahradnické potřeby.

Tento e-shop má na své stránce kategorii “ochrana proti ptákům”. Díky správně provedené analýze KW zjistíte, že tuto kategorii lidé vyhledávají i pod frázemi “ochrana proti holubům” nebo “ochrana proti vlaštovkám”. 

Pokud přidáte tyto kategorie, budete mít mnohem větší šanci, že se na tyto dotazy zobrazíte na předních pozicích ve vyhledávačích. A to je přesně to, o co nám v analýze klíčových slov jde.

Jak vytváříme analýzu klíčových slov?

  1. Seznámíme se s vaším podnikáním a prozkoumáme trh

Zjistíme si v jakém oboru působíte a jaké tam jsou nejhledanější výrazy.

  1. Sesbíráme všechna relevantní klíčová slova

Tato klíčová slova získáme prostřednictvím našich specializovaných nástrojů a poté je očistíme o duplicity.

  1. Zjistíme si hledanost u každého KW

Děláme to z toho důvodu, abychom věděli, která KW pro nás mají větší význam použít. Pokud zjistíme, že hledanost je nulová, nemá smysl s těmito KW dále pracovat.

  1. Očistíme data 

Tím myslíme očištění dat o překlepy, gramatické chyby a chybnou interpunkci.

  1. Přidáme KW prioritu 

Prioritu přidáme podle toho, jak jsou KW relevantní pro dané podnikání a jaký mají potenciál být konverzní.

Prioritizace klíčových slov

  1. Oprioritizovaná KW zašleme vám

To kvůli tomu, abyste si je zkontrolovali a případně je změnili, jelikož přece jen vidíte do vašeho podnikání více než my a víte, co vám přináší nejvyšší zisk.

  1. Zjistíme důležitá data spojená s vybranými KW

Jako je například pozice na Googlu, Seznamu, Sklik CPC, data z Google Analytics a data z Google Search Console.

Analýza klíčových slov - shromáždění dat

  1. Provedeme kategorizaci neboli klasifikační analýzu klíčových slov

Klasifikace slouží k tomu, abychom si jednotlivá klíčová slova zařadili do užších kategorií nebo tématických celků.

Kategorizace klíčových slov

  1. Vytvoříme doporučení, jak máte analýzu KW využít

Finální podoba analýzy klíčových slov v sobě nese spoustu cenných informací.

Z tohoto důvodu vám sepíšeme, jak s nimi naložit na vašem webu. V případě zájmu můžeme navrhnout i strukturu webu.

Jaké nástroje pro analýzu používáme:

  • Lidský mozek

Je to nejdůležitější nástroj, který k této analýze potřebujeme. Bez něho jsou všechny ostatní nástroje zbytečné.

  • Návrh klíčových slov v Skliku

Tento nástroj je zaměřen pouze na český trh a hledanost na Seznamu.

  • Vyhledávače Google a Seznam – respektive našeptávače

Tyto našeptávače vám nabídnou rozšiřující vyhledávané výrazy k vámi hledanému KW.

  • Google Ads

Nástroj, který dokáže vyhledat klíčová slova společně s jejich hledaností, trendy ve vyhledávání a konkurenčností jednotlivých slov.

  • Google Analytics

Google Analytics je nástroj od společnosti Google, který umožňuje vlastníkům webových stránek získávat statistická data o návštěvnících svého webu. Díky této službě je možné sledovat aktuální i historickou návštěvnost, chování uživatelů a jejich vlastnosti, konverze, prodeje a další.

  • Collabim

Patří mezi naše nejvíce používané nástroje. Zobrazí vám přesnou hledanost klíčových slov, rozšíří vaše KW, ukáže dlouhodobé sledování pozic vašeho klíčového slova a spoustu dalších užitečných dat.

  • OpenRefine

Nástroj na očištění všech dat a provedení jejich transformace. 

  • Ahrefs

V tomto nástroji se dá jednoduše posvítit na konkurenci – jaká slovíčka lákají jejich zákazníky a také, jaká slova se jim zobrazují ve vyhledávání.

Ahrefs - nástroj k analýze klíčových slov

Jak má vypadat správná analýza klíčových slov?

Neexistuje žádná přesně definovaná podoba analýzy klíčových slov, ale můžete se setkat s výstupy, které jsou označovány za analýzu klíčových slov, přičemž nedokážou vytěžit její potenciál naplno.

Co by měla taková analýza klíčových slov obsahovat:

  • Databázi klíčových slov a frází, které jsou hledané uživateli
  • Hledanost jednotlivých klíčových slov (KW) a trendy hledanosti
  • Priority KW
  • Konkurenčnost jednotlivých KW
  • Kategorizaci slov
  • Pozice, na kterých se konkrétní web umisťuje ve vyhledávání pro zjištěná KW
  • Informace, zda na zjištěná KW existuje dopadová stránka (landing page)
  • Sklik CPC a další data
  • Datové přehledy jednotlivých kategorií
  • Grafické vizualizace dat
  • Doporučení, jak s daty naložit v praxi

Jak dlouho může zpracování analýzy klíčových slov trvat?

Zde hodně záleží pro jaký obor analýzu děláme, ale obvyklá doba zpracování trvá cca 3 až 5 týdnů.

Proč si vybrat zrovna nás?

  • Bohaté zkušenosti v oboru 
  • Tvorbě analýze klíčových slov se věnujeme již řadu let a ovládáme ji do detailu
  • Díky nám získáte přehled o konkurenci 
  • Analýzu vám zvládneme zpracovat v angličtině, češtině a slovenštině
  • Výslednou analýzu klíčových slov si s vámi společně projdeme a vysvětlíme nejasnosti

Chcete vybojovat
více objednávek?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^