Konverzní poměr
Jakže? Vysvětlete mi co je konverzní poměr.
Konverzní poměr, někdy označovaný též jako míra konverze, je poměr mezi těmi, kdo provedli požadovanou akci a všemi návštěvníky.
Vzorec na výpočet Konverzního poměru
počet konverze
počet návštev
* 100 = míra konverze
počet konverze
počet návštev
* 100 = míra konverze
V praxi to tedy znamená, že když mi na web přijde 100 lidí a 20 z nich nakoupí (provede konverzi), je můj konverzní poměr 20 %.
Konverzní poměr nemůže v Google Analytics nikdy přesáhnou hodnotu 100 %, neboť v GA lze uskutečnit pouze jednu konverzi za jednu návštěvu. Tedy v případě, že všichni příchozí rovněž nakoupí, dosáhnu této maximální hodnota konverzního poměru, tedy je má míra konverze 100 %.
Proč bych to měl/a potřebovat?
Sledování konverzního poměru nám může ledacos ukázat. U většiny dobrých stránek se můžeme setkávat s konverzním poměrem kolem 1 %. Pokud máme velmi známý produkt, který návštěvníci často kupují, může se konverze u takového produktu vyšplhat až na desítky procent.
Pokud míra konverze klesne pod jedno procento a dlouhodobě se zde drží, znamená to, že je s webem nějaký problém. Většinou webovým stránkám a produktům na nich nevěří, nebo je problém s jejich použitelností.