KPI je zkratka pro Key Performance Indicator, zkrátka klíčové ukazatele výkonnosti. Jde o konkrétní měřítka, která vám odemykají dveře k informacím o tom, jak se vaší firmě daří naplňovat cíle. Můžou zahrnovat různé oblasti, jako je prodej, marketing, produktivita nebo zákaznická spokojenost. Každá firma má svá specifická KPI podle svých cílů a oboru podnikání.
U e-shopů to bývá například počet dokončených objednávek nebo míra konverze na webu. V obsahovém marketingu může jít o počet zobrazení blogového článku nebo množství získaných leadů.
Přemýšlíte, jak sledovat úspěch svého podnikání nebo marketingové strategie? KPI vám pomohou přesně změřit, co funguje, a na čem naopak můžete ještě zapracovat.
Pokud nevíte, jak měřit svůj úspěch, těžko zjistíte, zda jdete správným směrem. Díky KPI se ale tak snadno neztratíte. Vždy máte přehled, jak se daří vašim projektům, kampaním nebo celkové firemní strategii.
Kromě toho vám KPI pomáhají:
S KPI máte jistotu, že vaše marketingová strategie není jen o intuici, ale o konkrétních číslech a výsledcích.
Naprosto klíčové je, aby byla vaše KPI pevně spojena s vašimi obchodními cíli. Pro nastavení efektivních KPI sáhněte po osvědčene SMART metodě, která vám pomůže vybrat takové cíle, které budou jasné a dosažitelné:
Příklad:
I přes veškerou snahu se při nastavování KPI můžete snadno dopustit chyb, které sníží jejich efektivitu. Podívejte se na ty nejčastější a zjistěte, jak se jim vyhnout:
Pro sledování KPI jsou důležité správné metriky, které odrážejí výkon jednotlivých částí strategie. Tyto metriky nejsou KPI samy o sobě, ale poskytují data, díky nimž zjistíte, jak si v dané oblasti vedete.
Příklady klíčových metrik v marketingu:
Pokud budete tyto metriky pravidelně sledovat, dokážete rychleji odhalit slabá místa kampaní a provádět potřebné změny.
Efektivní nastavení a měření KPI začíná u vašich cílů. Nejprve si jasně definujte, čeho chcete dosáhnout, a vyberte metriky, které vám pomohou váš pokrok sledovat. Nezapomeňte:
Pokud cítíte, že byste s nastavením KPI nebo třeba správou kampaní potřebovali pomoct, naše marketingová agentura vám nabízí plnou odbornou podporu. Pomůžeme vám s analýzou dat, optimalizací strategií i dosažením reálných výsledků.