Vyplatí se vám marketplace, nebo srovnávač zboží? | KREJTA

Blog > Eshop

Marketplace nebo srovnávače zboží – co si vybrat?

Srovnávače zboží a marketplace, dvě platformy, na kterých jsou vaši zákazníci. Má ale smysl, abyste na nich byli také? Přečtěte si, jaké jsou mezi nimi rozdíly a kdy se vyplatí je využívat.

 

Marketplace ušetří náklady a osloví více zákazníků

Marketplace je online portál, na kterém zákazníci najdou zboží všeho druhu. Slouží jako prostředník mezi prodejci a nakupujícími. Zpravidla neprodává vlastní produkty, ale je výkladní skříní e-shopů a jejich zboží, ze kterého si zákazník vybere přesně to, co si přeje.

Zkrátka se jedná o portály s velkým množstvím zákazníků, kteří hledají různé zboží, a také konkurencí, co toho zboží nabízí. Hlavní rozdíl oproti srovnávači je v tom, že marketplace obvykle zajišťuje prodej, reklamace a propagaci pod svým vlastním jménem. Může se tedy vyplatit tam být, pokud vaše značka ještě není tak známá a nemá takovou důvěru zákazníků, jako dané marketplace. A navíc vám ušetří náklady za distribuci.

Výhodou marketplace je také možnost oslovit zákazníky, kteří váš e-shop jednoduše neznají, a to i zákazníky ze zahraničí. Globální nakupování přes internet je dnes pro mnohé standardem.

Marketplace se tedy vyplatí jako hlavní prodejní kanál v začátcích podnikání, jako vedlejší kanál pro oslovení většího množství zákazníků nebo jako možnost expanze do zahraničí.

Srovnávač zboží zvýhodní levné e-shopy s dobrým hodnocením

Zatímco marketplace je samostatný e-shop, kde mohou lidé rovnou nakoupit, srovnávače zboží zákazníky odkazují přímo na vás. Jediné, co musíte udělat, je zaujmout je a ukázat, že by měli to konkrétní zboží, které shání, koupit zrovna u vás.

Zbožové srovnávače slouží jako nákupní rádce. Zákazníci na nich vidí, jaké obchody daný výrobek nabízejí a za jakou cenu. A také to, jak jsou ostatní nakupující s prodejcem spokojení. Vliv na jejich rozhodování má také přidaná hodnota, například doprava zdarma či status ověřeného prodejce.

Výhoda oproti marketplace je, že srovnávač propaguje přímo vaši značku. Může to být ale i nevýhoda, pokud ve vaši značku zákazníci nemají důvěru nebo přidávají negativní recenze. Další nevýhodou je, že se zde zákazníci často rozhodují právě podle ceny, možností dopravy nebo hodnocení, a tak pokud nejste mezi svými konkurenty v těchto oblastech nejlepší, zákazník si vás nemusí vybrat.

Jak tedy být na srovnávači úspěšní?

Nejlépe tak, že získáte co nejvíce kladných hodnocení, nabídnete různé možnosti dopravy (např. doručení s mnoha místy k vyzvednutí) nebo budete držet své ceny nízko či nabízet výhodná balení. Úspěch můžete mít také s produkty, které konkurence jednoduše nenabízí.

Hlavní výhodou srovnávačů je pak právě možnost sbírání kladných recenzí. Řada lidí se na recenze ze srovnávačů dívá, a to i ve chvíli, kdy už váš e-shop znají a zvažují na něm nakoupit.  Prostě se jen chtějí ujistit, že jste důvěryhodný prodejce.

Co je nejlepší pro vás?

Na začátku a pro menší podnikání je vhodnější marketplace, i když může sloužit i jako vedlejší prodejní kanál pro velké e-shopy. Také se hodí ve chvíli, kdy nemáte dostatek kladných hodnocení a důvěru zákazníků nebo potřebujete ušetřit náklady a nemůžete utrácet za vlastní distribuci či zákaznickou podporu. Nebo když chcete dostat svůj byznys levně do zahraničí.

Pro silné značky, velké e-shopy s mnoha spokojenými zákazníky a řadou způsobů dopravy, výhod a nízkými cenami jsou zase nejvýhodnější srovnávače, které poslouží jako další propagace e-shopu a ukáží zákazníkům, v čem jste lepší než konkurence. Je to také dobré místo pro sbírání hodnocení.

Tak už v tom máte jasno? Nebo pořád ještě váháte?

Obraťte se na nás a rádi vám pomůžeme vybrat ten nejlepší kanál pro vás nebo nastartovat marketing.

Jako Content Manager v Krejtě dohlížím na celý proces tvorby obsahu na sítě pro klienty, od prvotního nápadu až po zveřejnění. Mimo práci mě baví řada dalších věcí, třeba kreativní obory, jako je móda, interiérový design a zpěv nebo také zahradničení a počítačové hry.

Chcete vybojovat
více objednávek?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^