Dobrá pověst je jednou z hlavních ingrediencí úspěchu značky na trhu. Na publicitu v médiích ale reklama často nedosáhne, proto přichází na řadu PR strategie. Ta dlouhodobě pečuje o pozitivní obraz firmy v očích veřejnosti a předchází tak krizím, které by ohrozily její existenci. KREJTA se postará, aby se o vás mluvilo jen v dobrém.
Původně anglický pojem Public relations (zkráceně PR) je do češtiny volně přeložen jako vztahy s veřejností. Velmi jednoduše jde o soubor postupů a nástrojů sloužících k ochraně, posílení nebo dlouhodobému vytváření pozitivních vztahů mezi organizací a veřejností.
Záměrem PR je budovat image instituce, která odolá sebevětším otřesům. Spolu s reklamou, osobním prodejem, přímým marketingem a podporou prodeje tvoří komunikační mix, který je nedílnou součástí marketingového mixu.
Komunikace s médii a veřejností je denním chlebem PR specialistů a tiskových mluvčích. Na starosti mají přípravu tiskových zpráv a konferencí, pravidelný monitoring médií a analýzu výstupů, organizaci rozhovorů v médiích se zástupci firmy a podobně.
PR představuje strategický komunikační proces, který vytváří a rozvíjí vzájemné pochopení a soulad mezi organizacemi a veřejností.
Pro PR je charakteristická obousměrnost – předmětem jejího zájmu je mínění veřejnosti o produktu a službě. PR dnes běžně využívají politici, neziskovky, města i státy. Čím dál častěji po PR sahají ale také firmy, aby podpořily reputaci svých produktů a služeb.
Zatímco vnitřní Public relations pečují o vztahy se zaměstnanci dané organizace, vnější Public relations zaměřují svou pozornost na komunikaci se zákazníky, médii, vládou, neziskovými organizacemi, investory a dalšími zájmovými skupinami ve společnosti.
Jako mávnutím kouzelného proutku se může vaše roky budovaná pověst změnit k horšímu, pokud nebudete pečovat o vztahy s veřejností a dalšími zainteresovanými skupinami. S PR strategií od nás podpoříte:
Od pradávna jsou lidé velkými milovníky příběhů. Pomáhají nám zorientovat se ve složitém světě, poskytují únik před stresem, posilují emocionální souznění a sbližují nás s druhými. Čím silnější příběh spojený s vaší značkou do světa vypustíte, tím vyšší je pravděpodobnost, že prostřednictvím médií osloví co největší publikum. Vaší silnou zbraní je v tomto případě storytelling marketing.
Největším úspěchem PR strategie a snem každého PR specialisty je, když se obsah stane virálním. Lidé jej tak masově z vlastní vůle šíří, protože jim přijde zajímavý, užitečný nebo zábavný.
V porovnání s placeným umístěním reklamy je PR nízkonákladovým a přitom ověřeným způsobem, jak zvýšit viditelnost značky. Za srovnatelnou plochu placené inzerce zaplatíte několikanásobně více než za PR kampaň.
Skvělého PR nedosáhnete přes noc. Péče o váš mediální a veřejný obraz potřebuje svůj čas. Jednotlivé ohlasy v médiích ale nikam nezmizí a jsou zpětně dohledatelné, což přispívá k dlouhodobému účinku. Například pozitivní recenzi na produkt si potenciální zákazník může dohledat po celou dobu prodeje.
Vytvoříme pro vás příběh, který budou média milovat. Dáme nahlédnout za oponu vašeho podnikání, abyste byli svým potenciálním zákazníkům co nejblíže. Povědomí o vaší značce podpoříme také placenou reklamou a kvalitním obsahem na sociálních sítích. Připravíme vám publikační plán, s nímž předběhnete svou konkurenci. KREJTA je tu od toho, aby se postarala o vaši dobrou pověst.
Na rozdíl od reklamy, která k šíření sdělení využívá hlavně masová média, používá PR strategie i jiné komunikační kanály a techniky. Pozitivní obraz firmy vytvoříme především za pomoci: