PNO je vzorec, to pro začátek. Vzorec, který nám ukáže, jak moc je reklama efektivní ve smyslu vynaložených finančních prostředků.
Pro zjednodušení:
Máte produkt v e-shopu za 8.000, do reklamy a její správy investujete 1.000.
PNO je tedy 12,5 %.
V praxi nám PNO ukáže, jak moc je pro nás drahá reklama. Asi každého napadá že čím nižší PNO, tím levnější, a to je to, čeho chceme docílit.
Ne vždy tomu ale tak musí být. Můžete ve svém e-shopu prodávat produkty, které lidi kupují pravidelně, tady se vám vynaložená investice vrátí až po čase, při opakovaných nákupech.
Delší sledování Vašeho PNO Vám může v mnohém napovědět. Pokud je Vaše PNO větší než 100 %, jste v mínusu.
V mínusu jste i tehdy, pokud PNO přesahuje procento Vaší marže, ovšem v takovémto případě může jít o nějaký dlouhodobý plán, nebo PNO může později klesat.
V první řadě nejdříve promyslete, co všechno budete počítat mezi náklady na reklamu, respektive, zdali sem budete počítat i náklady na správu kampaní.
PNO se Vám automaticky ukazuje v Skliku. Bohužel v Google Ads a Google Analytics se tato metrika v základu nenachází, ale můžete ji dodat přidáním sloupce, který si sami vytvoříte.
Je vždy dobré vyhodnocovat PPC kampaně ve stejných metrikách, tedy pokud pracujete s Sklikem i aplikacemi od Googlu, je dobré toto měření sjednotit.