HR marketing - Jak získávat kvalitní zaměstnance | KREJTA

Blog > Marketingové strategie

Jak najít kvalitní zaměstnance, kteří (k) vám skvěle sednou?

hr marketing

Firma plná zaměstnanců, kteří jsou zkrátka lidé na svém místě, to je splněné přání snad každého zaměstnavatele. Najít takové, kteří sednou nejen na svoji pozici, ale i do vašeho týmu, se ale může zdát jako hledání jehly v kupce sena. Jak tedy na to, abyste je na pracovního trhu skutečně našli a také si je udrželi?

Odpověď budeme společně hledat na poli HR marketingu, employer brandinguobsahového marketingu. Tak pojďme na to!

co prinese kvalirny hr marketing

HR marketing? Hrr na něj!

Nástroje a strategie HR marketingu fungují jako udička pomůžou vám chytit pozornostpřitáhnout nové perspektivní kolegy. Není to přitom jen o náplni práce nebo čísle na výplatní pásce, ale také o tom, jak jako firma působíte navenek. Jakým stylem komunikujete. Jaké činnosti ukazujete. A jaké hodnoty vyznáváte. S kvalitním HR marketingem tak získáte:

  • Příhodnější kandidáty
    Najdete více zájemců, kteří budou sdílet vaše hodnoty a ztotožní se s firemní kulturou, díky čemuž budou více motivovaní a efektivní.
  • Rychlejší náborový proces
    Nevhodných uchazečů se vám bude hlásit méně, čímž se zkrátí doba potřebná k obsazení pozic – a na tom mimo jiné taky ušetříte.
  • Větší loajalitu
    Společné hodnoty a vize drží tým pohromadě a pomáhají mu táhnout za jeden provaz.
  • Silnější employer brand
    Uchazeči o zaměstnání i vaši zaměstnanci si o vás udělají vlastní obrázek. Vy ale můžete pomoct tomu, aby byl co nejlepší.

Ale jak na to?

Abyste své vysněné zaměstnance našli – a oni vás – podniknout můžete celou řadu kroků. Pojďme se na ně společně podívat.

jak na hr marketing

Vsaďte na výkon. Využijte výkonnostní kampaně

Váš cíl je jasný: najít na vybranou pozici ideálního zaměstnance. Je tedy potřeba správně cílit. Cílenou reklamu můžete využít na sociálních sítích, přímo ve vyhledávačích nebo na specializovaných pracovních portálech. A postup?

  • Definujte personu
    Určete si, jak by měl takový zaměstnanec vlastně vypadat. Ať je klidně modrooký nebo hnědooký, důležité jsou jeho hodnoty, schopnosti, vlastnosti, přístup a zkušenosti. Pracovní nabídku pište pro něj.
  • Připravte kampaně
    Buďte vidět. Využijte PPC kampaně na Facebooku, LinkedInu, Instagramu nebo třeba Google Ads. Využijte kanály, které využívá vaše cílová skupina.
  • Optimalizujte
    Sledujte a učte se. Měřte a optimalizujte. Sledování metrik, jako je míra konverzí, vám může hledání výrazně usnadnit.

Vypilujte kariérní stránky a inzeráty

Dejte si záležet na kariérní sekci na svém webu. Ukažte, kdo jste, co nabízíte a koho hledáte. Velkou pozornost věnujte i tvorbě náborových příspěvků na sociální sítě a inzerátů na pracovní portály. Nezapomínejte na přehlednost, srozumitelnost a poutavost. Co jsou hlavní klíče k úspěchu?

  • Zaujměte
    Úvod, který chytne. Text, který nespustí. Vystupte z šedi konkurenčních nabídek. Vypilovaný copywriting spolu s parádní grafikou (anebo videem) vám dá pořádný náskok. To si pište!
  • Buďte sami sebou
    Ukažte, kdo skutečně jste, jaké jsou vaše hodnoty a vize. Nepředstírejte a na nic si nehrajte. Nalaďte tonalitu, která s vámi souzní, a místo snímků z fotobanky sáhněte po autentických záběrech, videích a příbězích.
  • Vsaďte na jednoduchost
    Nenechte uchazeče tápat nebo bloudit. Váš inzerát by neměl připomínat labyrint. Jasně formulujte, koho hledáte i jak se může přihlásit.. Žádné složité dohledávání kontaktů, podmínek, deadlinů… Všechno hezky pohromadě a viditelně. Nechcete přijít o slibného uchazeče jen proto, že na vás nenašel kontakt.

jak na kvalitny karierni inzerat

Obsáhněte obsahový marketing i employer branding

Kariérní sekce a inzeráty nejsou to jediné, co uchazeči vidí. Váš celkový obraz (nejen) v online světě může mít také velkou váhu. Nejenom pro potenciální zaměstnance, ale i zákazníky. Sociální sítě i webové stránky jsou vaší galerií. Co a jak v ní vystavovat, aby to mělo smysl? 

  • Ukažte, že jste odborník
    Tvořte kvalitní a přínosné články nebo příspěvky, webináře, e-booky, …
  • Zaujměte, inspirujte, pobavte
    Ne všechen obsah musí být hluboký jako Mariánský příkop. Klidně ho odlehčete, ale pamatujte na jeho smysl.
  • Nechte návštěvníky nahlédnout do svého ateliéru
    Seznamte je se zaměstnanci a jejich příběhy, poodhalte zákulisí, pochlubte se zajímavými projekty.
  • Buďte konzistentní
    Vytvářejte obsah pravidelně a držte se jednotného komunikačního stylu.
  • Myslete i na SEO
    Obsah na svých stránkách optimalizujte pro vyhledávače. Ale nezapomínejte, že lidští čtenáři jsou na prvním místě.

Na lehkou váhu neberte ani hodnocení zaměstnavatele. Sledujte svoji reputaci na specializovaných portálech a reagujte na zpětnou vazbu. Možná díky tomu zjistíte, co můžete dělat lépe nebo že se vám někdo snaží pošlapat pověst. 

Překročte lajnu do offlinu

Nalajnovaný online je dobrý základ. Hodí se ale neopomenout ani offline. Vylézt z kanceláře se občas vyplatí – může vám to  přinést cenné kontaktyskryté talenty. Vyzkoušet můžete například:

  • Kariérní veletrhy a networkingové akce
    Promluvte si s uchazeči tváří v tvář, dostaňte se do jejich povědomí a ukažte jim, jaké by bylo s vámi pracovat.
  • Spolupráci s univerzitami a školami
    Zažehněte jiskru zájmu, objevte potenciál, vypěstujte si své budoucí zaměstnance.
  • Referral programy
    Možná se váš nový kolega skrývá blíž, než si myslíte. Motivujte své zaměstnance, aby zapátrali mezi svými známými a doporučili vhodné kandidáty.

Hledání těch správných týmových hráčů do vašeho týmu není žádná hračka, ba naopak. Do hry vstupuje velká řada činností a různých faktorů a jednomu z toho může jít hlava kolem. 

Pokud je to i váš případ, nezoufejte – se spoustou z nich vám může pomoct marketingová agentura. Třeba právě ta naše. Rádi se postaráme o váš content marketing, budování brandu, PPC audit i tvorbu kampaní a mnoho dalších činností. Tak neváhejte a ozvěte se nám. Budeme vás krejt!

Chcete vybojovat
více objednávek?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^