Firma plná zaměstnanců, kteří jsou zkrátka lidé na svém místě, to je splněné přání snad každého zaměstnavatele. Najít takové, kteří sednou nejen na svoji pozici, ale i do vašeho týmu, se ale může zdát jako hledání jehly v kupce sena. Jak tedy na to, abyste je na pracovního trhu skutečně našli a také si je udrželi?
Odpověď budeme společně hledat na poli HR marketingu, employer brandingu i obsahového marketingu. Tak pojďme na to!
Nástroje a strategie HR marketingu fungují jako udička – pomůžou vám chytit pozornost a přitáhnout nové perspektivní kolegy. Není to přitom jen o náplni práce nebo čísle na výplatní pásce, ale také o tom, jak jako firma působíte navenek. Jakým stylem komunikujete. Jaké činnosti ukazujete. A jaké hodnoty vyznáváte. S kvalitním HR marketingem tak získáte:
Abyste své vysněné zaměstnance našli – a oni vás – podniknout můžete celou řadu kroků. Pojďme se na ně společně podívat.
Váš cíl je jasný: najít na vybranou pozici ideálního zaměstnance. Je tedy potřeba správně cílit. Cílenou reklamu můžete využít na sociálních sítích, přímo ve vyhledávačích nebo na specializovaných pracovních portálech. A postup?
Dejte si záležet na kariérní sekci na svém webu. Ukažte, kdo jste, co nabízíte a koho hledáte. Velkou pozornost věnujte i tvorbě náborových příspěvků na sociální sítě a inzerátů na pracovní portály. Nezapomínejte na přehlednost, srozumitelnost a poutavost. Co jsou hlavní klíče k úspěchu?
Kariérní sekce a inzeráty nejsou to jediné, co uchazeči vidí. Váš celkový obraz (nejen) v online světě může mít také velkou váhu. Nejenom pro potenciální zaměstnance, ale i zákazníky. Sociální sítě i webové stránky jsou vaší galerií. Co a jak v ní vystavovat, aby to mělo smysl?
Na lehkou váhu neberte ani hodnocení zaměstnavatele. Sledujte svoji reputaci na specializovaných portálech a reagujte na zpětnou vazbu. Možná díky tomu zjistíte, co můžete dělat lépe nebo že se vám někdo snaží pošlapat pověst.
Nalajnovaný online je dobrý základ. Hodí se ale neopomenout ani offline. Vylézt z kanceláře se občas vyplatí – může vám to přinést cenné kontakty i skryté talenty. Vyzkoušet můžete například:
Hledání těch správných týmových hráčů do vašeho týmu není žádná hračka, ba naopak. Do hry vstupuje velká řada činností a různých faktorů a jednomu z toho může jít hlava kolem.
Pokud je to i váš případ, nezoufejte – se spoustou z nich vám může pomoct marketingová agentura. Třeba právě ta naše. Rádi se postaráme o váš obsahový marketing, budování brandu, PPC audit i tvorbu kampaní a mnoho dalších činností. Tak neváhejte a ozvěte se nám. Budeme vás krejt!