Setkali jste se už někdy s magickým zaklínadlem s názvem content marketing? A vrtalo vám hlavou, co si pod ním vůbec představit? Následující řádky vám obsahový marketing představí a ukážou vám, co všechno se dá v content marketingu vymyslet.
Content marketing je totiž jedním ze základních klíčů, bez nichž se dnes neobejde úspěšná marketingová strategie. My vás v tom nenecháme a s obsahovým marketingem vám pomůžeme.
Content marketing souvisí s vytvářením kvalitního obsahu, který pomáhá budovat podvědomí o firmě, jejích produktech či službách. Cílem je zákazníka znalostně obohatit, rozvíjet nebo také pobavit.
Pod souslovím content marketing aneb obsahový marketing se skrývá strategický marketingový přístup. Primárně usiluje o tvorbu a distribuci kvalitního, užitečného a relevantní obsahu, a to za účelem získání, zapojení i udržení pozornosti předem definovaného publika. Výsledkem je uspokojení potřeb či vyřešení problémů zákazníků a spolu s tím rostoucí dosah značky i prodeje.
Obsahový marketing spadá pod inbound marketing a funguje na bázi pull metod, které nechávají v režii spotřebitelů, aby danou firmu sami vyhledali a navštívili. Ačkoli počátky content marketingu sahají hluboko do minulosti, k jeho rozkvětu dochází až v posledních letech. Ve světě digitálního marketingu jde však o osvědčenou techniku, která pomáhá udržet dlouhodobé vztahy se stávajícími zákazníky i přilákat novou klientelu.
O vymazlený obsah se vám postarají naši copywriteři, SEO specialisté, grafici, videotvůrci, PR specialisté a další. Jejich úkolem je příprava contentu, který dokáže hravou cestou zodpovědět veškeré možné dotazy čtenáře a nabídne mu efektivní řešení potíží za pomoci produktu či služby.
Tvorbou příspěvků na blog, návodů či nápomocných rad zodpovíme všechny možné dotazy zákazníků, vzděláme je a postupně odbouráváme možné obavy. Tím, že projevíte ochotu klienty informovat a pomáhat jim, obohacujete své produkty a služby o přidanou hodnotu.
Prostřednictvím content marketingu vytvoříme podvědomí zákazníků o značce a udržíme ji v centru jejich pozornosti, čímž podpoříme váš konverzní potenciál.
Více obsahu rovná se více času, který návštěvníci stráví na vašem webu. S každým novým příspěvkem navíc zvyšujete svou šanci na viditelnost ve vyhledávačích.
S publikací užitečného a smysluplného obsahu poroste také vaše odbornost v dané oblasti. Zaměříme-li se na dosud nedostatečně prozkoumaná témata, dosáhnete vyššího organického dosahu svého webu. Díky nápomocnému obsahu získáte důvěru stávajících i nově příchozích zákazníků, kteří budou v budoucnu vědět, na koho se s dalšími dotazy obrátit.
Content marketing vám pomůže jednou provždy vykročit z anonymity a oslovit publikum svým příběhem. Velký zdroj inspirace nabízí právě vaši zákazníci – komunikací s nimi, otevřeností vůči jejich příběhům vybudujeme silnou komunitu okolo vaší značky.
Mezi nejvíce využívané formy patří tvorba příspěvků na blogu a natáčení videí. Škála kanálů, které může content marketing využít, je ale mnohem širší. Vedle vizuálních nástrojů, jako je tvorba informační grafiky a myšlenkových map, se nabízí komunikace se sledujícími na sociálních sítích, edukace účastí na webinářích, workshopech a přednáškách nebo poslechem podcastů.
Dalšími možnými podobami content marketingu jsou třeba:
Chcete přitáhnout zákazníky kvalitním obsahem? Kontaktujte nás.
Obsahový marketing můžete uplatnit v B2B a rovněž v B2C. Že nevíte, o čem je řeč?
Business to Business znamená komunikaci a prodej produktů nebo služeb mezi jednotlivými společnostmi, zatímco Business to Consumer označuje marketing zaměřený na koncové zákazníky. Hlavní devízou B2B marketingu je vzdělávat publikum, informovat jej o novinkách a poznatcích, které mohou uplatnit, kdežto v případě B2C tvoříme zejména zábavný obsah.
Další podstatným rozdílem je velikost publika – v případě B2C dalece převyšuje B2B, jehož cílová skupina je podstatně více vyhraněná. Odlišností si lze všimnout i v komunikačních kanálech. Pro B2B jsou primárními nástroji třeba newslettery, příspěvky na vlastním webu anebo zpravodaje.
V B2C pak můžeme mnohem více experimentovat a zapojit emoce. Sáhnout tak lze po kreativních nástrojích, jako jsou soutěže nebo zábavní kvízy. V případě B2C content marketingu skutečně platí heslo, že fantazii se meze nekladou! Jde jen o to namíchat ty správné ingredience a vytvořit cenný obsah pro vaši cílovou skupinu.
Pro snadné pochopení fungování content marketingu je možno využít model AIDA, který popisuje vývoj chování zákazníka vedoucí ke koupi.
Attention (pozornost) – V této fázi je stěžejní upoutat pozornost chytlavým nadpisem článku na blogu nebo za využití atraktivní grafiky.
Interest (zájem) – Potenciální zákazník na základě podnětu pátrá po dalších informacích, což mu usnadníme tím, že na sebe jednotlivé články vzájemně odkazují. Na závěr návštěvy webové stránky se například rozhodne k odběru newsletteru.
Desire (touha) – V dalším kroku má už zákazník vážný zájem o produkt/službu a prochází si recenze u influencerů.
Action (akce) – Celý proces je završen finálním popostrčením k akci – tedy nákupem.
Uvažujete nad strategií na míru? Kontaktujte nás.