Budoucnost bez cookies – jak se na ni připravit? | KREJTA

Blog > PPC

Budoucnost bez cookies je tady – jak se na ni připravit?

budoucnost-bez-cookies-banner-susenka

„Podělíte se s námi o vaše cookies?“ Této otázce bude na webových stránkách i e-shopech již brzy konec. Google se totiž ve svém prohlížeči chystá ukončit podporu cookies třetích stran, a to nejpozději od roku 2024. Co tato změna přinese prodejcům i marketérům a jak se na ni připravit co nejlépe?

Konec cookies = konec cílené reklamy?

Cookies jsou malé textové soubory, které webové stránky sbírají o svých návštěvnících, aby jim mohly nabízet obsah na míru. Pro marketing jsou klíčové, jelikož umožňují sledovat chování uživatele a nabízet mu personalizovanou reklamu přímo pro něj.

S tím však bude brzy konec. Společnost Google totiž ohlásila, že cookies třetích stran přestane podporovat, a to nejpozději v průběhu roku 2024. Obdobné opatření přitom již dříve zavedl Apple a jeho webový prohlížeč Safari. Cookies také blokují prohlížeče Mozilla a Microsoft Edge, a to s ohledem na soukromí a bezpečnost svých uživatelů.

Mohlo by se zdát, že konec sbírání cookies třetích stran přinese i konec možností cílené reklamy. Tomu tak ovšem není, pouze bude potřeba využívat nové přístupy a nástroje – které již ostatně mnozí úspěšně využívají.

4 způsoby, jak se na „cookieless future“ co nejlépe připravit

S koncem cookies budou jiné principy pro personalizované cílení reklamy mnohem významnější – důležité je nepodcenit přípravu, aby vám neujel vlak. Na co se můžete zaměřit?

1. Kontextové cílení reklamy

Kontextová reklama dokáže oslovit uživatele tehdy, když se zajímají o informace související s vašimi produkty. Zobrazí se jim přesně na těch stránkách, kde je relevantní, místo aby je „pronásledovala“ napříč různými weby. Důležité je však samozřejmě její správné nastavení, aby se zobrazovala v dostatečné míře.

Její výhodou je vyšší možnost prokliku – díky zobrazení na relevantním webu ji totiž uživatel může vnímat jako rozšíření obsahu, kterým se právě zabývá. Pokud čte například poutavý článek o hubnutí, tím spíše se z něj proklikne na vhodné produkty pro něj. U článku o dětech zase zaujmou dětské botičky na míru a podobně.

2. Cílení na jednotlivé uživatele

Vyměňte cílení skrze cookies za cílení na konkrétního uživatele. Pomůže vám s tím jejich unikátní ID, kterým se přihlašují ke svým účtům na různých zařízeních a které lze napříč zařízeními sledovat.

Tato metoda od uživatele vyžaduje, aby byl přihlášený. To však není problém – přihlášené uživatele dnes najdete na každém rohu, personalizované cílení na ně je tedy o to snazší. Využít k němu navíc můžete i informace, které získáte z registračních formulářů nebo interakcí s vaším webem.

3. Sekvenční cílení

Buďte uživatelům neustále na očích. Přesvědčte je ke konverzi postupně, skrze příběh, který jim budete vyprávět na různých zařízeních. Důležitý je jednotný vizuál a styl vyprávění, který si uživatelé zapamatují a bude jim připadat povědomý.

Sekvenční reklama navíc zesílí povědomí zákazníků o vaší značce. Získají k ní vztah a tím spíše budou ochotni ji navštívit a využít jejích služeb nebo nabízených produktů. Pro funkční sekvenční cílení je vhodné zachovávat jednotnost značky. Zaměřte se na svůj brand a na to, jaký příběh vypráví. Storytelling je dnes jednou z hlavních zbraní marketingu. A pokud si nejste jistí, jak na to, rádi vám poradíme.

 

4. Využívejte vlastní data

Nepodceňujte vlastní sběr dat od svých uživatelů, a to na všech komunikačních kanálech, které můžete využívat. Využívejte newslettery a věrnostní programy, interagujte se svými s uživateli. Buďte přitom transparentní a dejte najevo, že s daty nakládáte zodpovědně. Údaje o vašich zákaznících a návštěvnících vám stále zůstanou, zrušené budou pouze cookies třetích stran.

Sběrem dat však práce nekončí – je potřeba umět s nimi efektivně pracovat. Analyzovat je, interpretovat, a především správně využít v samotné reklamě. Tak, aby přinesly požadovaný výsledek. Získaná data je potřeba zohlednit v podobě i cílení PPC i jiné reklamy, při komunikaci se zákazníkem, ve tváři samotného brandu a podobně. Že nevíte, jak to udělat? Poradíme vám.

 

Připravte se na budoucnost bez cookies

Cookies třetích stran jsou základem digitální reklamy pro mnohé z nás. To ale neznamená, že s jejich zrušením nastane i konec online marketingu. Naopak – jedná se o skvělou možnost předstihnout konkurenci, která nebude připravena. Začněte zkoušet nové způsoby cílení vaší reklamy. Připravte si nové kanály pro sběr informací o svých zákaznících – a vylepšete ty stávající.

Zamyslete se nad svým brandem a příběhem, který chcete zákazníkům sdělit. Zkrátka a dobře buďte o krok napřed. A abyste nic nepodcenili, nechte si poradit. Zajistíme pro vás cokoliv budete potřebovat – od cílených reklam a propagace přes optimalizaci webu až po kompletní brandovou strategii. Kontaktujte nás pro řešení online marketingu na míru.

Jako Content Manager v Krejtě dohlížím na celý proces tvorby obsahu na sítě pro klienty, od prvotního nápadu až po zveřejnění. Mimo práci mě baví řada dalších věcí, třeba kreativní obory, jako je móda, interiérový design a zpěv nebo také zahradničení a počítačové hry.

Chcete vybojovat
více objednávek?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^