Srovnávač zboží
Vysvětlete mi, co je to srovnávač zboží?
Srovnávač zboží shromažďuje a porovnává nabídku produktů různých e-shopů. Zákazník si pak mezi nimi vybírá tu pro něj nejvýhodnější. Pro prodejce jde v dnešní době prakticky o nezbytnost. Pozor, na srovnávačích je silná konkurence.
Zbožové srovnávače nabízejí prodejcům vysokou konverzi zákazníků. To protože inzerci zobrazují relevantním zákazníkům. Kromě prodejního kanálu může jít i o marketingový tah, jak získat nové loajální zákazníky, kteří se na e-shop budou vracet.
Jak srovnávače zboží fungují?
Srovnávače zboží porovnávají produkty na základě ceny, recenzí a hodnocení zákazníků, dostupnosti zboží či dalších služeb, které e-shop nabízí. Existují jak srovnávače všeobecné, tak i zaměřené na specifický sortiment, třeba módu či nábytek. Zákazníci přes ně vyhledávají různé druhy zboží, které e-shopy inzerují, a filtrují je podle svých potřeb.
Proč se inzerce přes srovnávače zboží vyplatí?
Zákazníci na zbožových srovnávačích mají svůj produkt obvykle vybraný, pouze váhají, kde jej nakoupit. Se správným nastavením se jim e-shop zobrazí na předních pozicích, což je může přesvědčit, aby nákup provedli právě na něm.
Obrat e-commerce stále roste a přes internet už nakupuje většina lidí. Srovnávače jsou proto místem konverze nových zákazníků. Cena za ni je navíc nižší než u jiných služeb.
Jak ve srovnávači získat zákazníky?
Nestačí nabízet nejlevnější produkt, srovnávač zboží bere v potaz i hodnocení a recenze zákazníků. Na první pozice řadí zbožové srovnávače kvalitní a oblíbené e-shopy s vysokým hodnocením mezi zákazníky. Přesvědčivě může působit i služba navíc (doprava zdarma, montáž zdarma) a existence zboží skladem.
Které srovnávače zboží se vyplatí využívat?
Zbožových srovnávačů existuje celá řada. Mezi nejrozšířenější srovnávače zboží u nás patří:
- Heureka (různé druhy zboží)
- Zboží.cz (různé druhy zboží)
- Google Nákupy (různé druhy zboží)