Srovnávač zboží shromažďuje a porovnává nabídku produktů různých e-shopů. Zákazník si pak mezi nimi vybírá tu pro něj nejvýhodnější. Pro prodejce jde v dnešní době prakticky o nezbytnost. Pozor, na srovnávačích je silná konkurence.
Zbožové srovnávače nabízejí prodejcům vysokou konverzi zákazníků. To protože inzerci zobrazují relevantním zákazníkům. Kromě prodejního kanálu může jít i o marketingový tah, jak získat nové loajální zákazníky, kteří se na e-shop budou vracet.
Srovnávače zboží porovnávají produkty na základě ceny, recenzí a hodnocení zákazníků, dostupnosti zboží či dalších služeb, které e-shop nabízí. Existují jak srovnávače všeobecné, tak i zaměřené na specifický sortiment, třeba módu či nábytek. Zákazníci přes ně vyhledávají různé druhy zboží, které e-shopy inzerují, a filtrují je podle svých potřeb.
Zákazníci na zbožových srovnávačích mají svůj produkt obvykle vybraný, pouze váhají, kde jej nakoupit. Se správným nastavením se jim e-shop zobrazí na předních pozicích, což je může přesvědčit, aby nákup provedli právě na něm.
Obrat e-commerce stále roste a přes internet už nakupuje většina lidí. Srovnávače jsou proto místem konverze nových zákazníků. Cena za ni je navíc nižší než u jiných služeb.
Nestačí nabízet nejlevnější produkt, srovnávač zboží bere v potaz i hodnocení a recenze zákazníků. Na první pozice řadí zbožové srovnávače kvalitní a oblíbené e-shopy s vysokým hodnocením mezi zákazníky. Přesvědčivě může působit i služba navíc (doprava zdarma, montáž zdarma) a existence zboží skladem.
Zbožových srovnávačů existuje celá řada. Mezi nejrozšířenější srovnávače zboží u nás patří: