Marketingová strategie
Jakže? Vysvětlete mi prosím co je marketingová strategie.
Zkrátka a jasně, marketingová strategie je dlouhodobý plán, který vede k získávání nových klientů a udržení a prohloubení loajálnosti u stávajících zákazníků.
Zabývá se tím, čeho chcete v oblasti podnikání a marketingu dosáhnout, jaké jsou vaše vize, cíle. Správná marketingová strategie by vás měla dostat na jedinečnou pozici na trhu a zde vás rovněž udržet.
K čemu je dobrá marketingová strategie?
Když si zařizujete kuchyň taky si necháte vypracovat nějakou vizualizaci, nezačnete hned zběsile nakupovat madla a mikrovlnku bez toho, aniž byste věděli, jestli to bude celkově zapadat.
S marketingovou strategií je to stejné, je dobré, když všechny věci tak nějak zapadají do finální podoby. Touto podobou je zmíněný cíl. V případě marketingové strategie je skvělé, že můžete onu vizi v čase upravovat a reagovat tak na změny tržního prostředí.
Proč bych to měl/a potřebovat?
Máte-li obchodní plán, potřebujete i marketingovou strategii. Jen málokdo se v dnešní době obejde absolutně bez zásahu do marketingu.
Strategii potřebujete právě proto, že se z ní pak odvíjí jednotlivé marketingové plány, které by měly všechny směřovat k onomu cíli, jež je ve strategii detailně popsaný a pevně ukotvený.
Pokud máte pocit, že strategii nepotřebujete, tak vězte, že konkurence nikdy nespí a svou strategii již určitě dávno má. Je na čase je dohnat a dostat se před ně? Od toho jsme tu!
Chápu a jak teda na to?
- vize, cíl, poslání – má vaše firma nějaké krátkodobé a dlouhodobé cíle? Jaké je její poslání?
- marketingový výzkum – než přemýšlet nad tím, co vlastně vaši zákazníci chtějí, je lepší se jich na to zeptat přímo, tak nejlíp zjistíte, jak přemýšlejí, jak se chovají, jaké jsou jejich potřeby
- SWOT – situační analýza podniku, která popisuje interní silné a slabé stránky a externí hrozby příležitosti
- konkurence – pokud znáte svoji konkurenci, můžete tak mnohem lépe definovat své konkurenční výhody, a to je základ marketingového úspěchu
- cílová skupina – pokud se domníváte, že je váš produkt/služba pro všechny, je možná právě teď na čase tuto přehodnotit (vzduch – to je produkty pro všechny, ale s tím se zatím ještě neobchoduje); přesné a pečlivé cílení na zákazníky je jednou z hlavních a nejdůležitějších složek strategie