CTR
Jakže? Co je to CTR?
CTR je další z velmi používaných metrik ve vyhodnocování marketingových aktivit na internetu. Jedná se o poměr počtu kliknutí na reklamu a počtu zobrazení dané reklamy, tzv. míra prokliku.
Vzorec CTR a jeho výpočet.
počet kliknutí na reklamu
počet zobrazení reklamy
* 100
počet kliknutí na reklamu
počet zobrazení reklamy
* 100
Moje reklama se zobrazí uživatelům řekněme 50krát, kliknou na ni 3 lidé.
Míra prokliku je tedy 6 %.
K čemu je to dobrý?
Díky míře prokliku vidíme, jak moc na naši reklamu lidé klikají v poměru jejího zobrazení ve vyhledávaní. Pokud je procento vysoké, kliká na ni hodně lidí, pokud je velice nízké zobrazuje se sice, ale lidé na ni neklikají.
Proč bych to měl/a potřebovat?
Podle CTR můžete poznat, jak dobře si vaše reklamy vedou. U dobře cílené PPC reklamy můžete dosahovat i vyšších hodnot, zatímco u klasických bannerových očekávejte spíše nižší. Vše je ale závislé na spoustě okolnostech. Ani ideální CTR se nedá tak jednoduše říct.
Vše závisí hlavně na typu reklamy, dále pak na formátu, vhodně zvoleném popisku, zkrátka kvalitě sdělení. Například u zmíněné bannerové reklamy se pohybuje v setinách až desetinách procent. Jiné je to u PPC reklam, kde může CTR dosahovat i nižších desítek procent.