Co dělá copywriter? | KREJTA online reklamní a marketingová agentura
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Slovník > Copywriter

Copywriter

Jakže? Co dělá copywriter?

Nenechte se zmást, copywriter rozhodně nekopíruje. Naopak tvoří spoustu vlastních textů, typicky reklamních nebo marketingových. Kromě samotného psaní ale práce copywritera zahrnuje spoustu dalších činností. Pojďme se společně podívat na to, co všechno dělá, proč to dělá a co všechno s ním můžete získat.

S čím vám copywriter může pomoct?

Kvalitní text v kombinaci s efektivním marketingem dokáže divy. Pomáhá přilákat zákazníky na vaše stránky a udržet je tam. Umí je navést a popostrčit, aby klikli, přečetli si víc, stáhli e-book… A nakonec u vás třeba i nakoupili.

Dokáže ale také uspokojit jejich touhu po odpovědích a přinést jim zajímavé poznatky. A pokud navíc splňuje principy SEO, může také zlepšit vaše pozice ve vyhledávačích.

Proč chtít texty od profi copywritera?

Ano, vždycky máte možnost napsat si text sami. Jistě svému oboru rozumíte a pravděpodobně i tušíte, co byste chtěli světu sdělit. Nezaškodí ale nechat si pomoct od někoho, kdo se zase dobře vyzná ve svém řemesle – a v tom, jak k vám přivést zákazníky.

Dobrý copywriter rozumí písmenům, slovům, větám a textům na hlubší úrovni a umí je poskládat tak, aby docílil maximálního efektu. I složitou myšlenku dokáže předat jednoduše, srozumitelně, plynule a bez chyb. Zapůsobí ale také na emoce a může vaše texty okořenit i špetkou originality.

Ve výsledku získáte text, který zkrátka dokáže zaujmout. To vše v souladu s vaším zadáním, stylem komunikace i zvoleným médiem.

Co všechno je copywriting?

Texty z rukou copywritera můžete potkat na každém rohu a takřka na každé zdi. Na Facebooku i v tramvaji, v reklamních bannerech a příspěvcích, ve scénáři reklamy v rádiu i jinde. Co pro vás copywriter může například zajistit?

  • letáky
  • brožury
  • e-booky
  • newslettery
  • texty na web
  • texty reklamy
  • texty na bannery
  • příspěvky na sociální sítě

Skutečně dobrý copywriter, potažmo specialista na content marketing, vám navíc texty nejen napíše, ale také doporučí, o čem psát. Na základě vašich požadavků a cílů navrhne komunikační témata i nejlepší kanály a formu pro ně. A pak je, samozřejmě, otextuje.

Jak vypadá spolupráce s copywriterem?

Cesta od zadání k výslednému textu je proces, který vyžaduje svůj čas. Abyste získali texty, které splní všechny vaše cíle, copywriter nejprve…

  • Pozná vás, vaši značkuprodukty, které nabízíte
  • Seznámí se s cílovou skupinou
  • Přizpůsobí se tonalitě vaší značky, případně ji navrhne
  • Seznámí se se zadáním a vašimi představami
  • Dohledá si další potřebné informace k tématu
  • Navrhne pro vás originální texty ve vašem stylu
  • A před publikací je upraví dle vašich připomínek, aby byly vyladěné na 100 %

Teď už víte, kdo je to copywriter. Možná jste právě zjistili, že jednoho takového potřebujete – a my jich naštěstí pro vás pár máme. Neváhejte se na nás obrátit, rádi se o vaše texty postaráme.

Chcete vybojovat
více objednávek?

odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
odznak
^